کابل ابزار دقیق

کابل ابزاردقیق چیست

دنیای مدرن و شهری امروز، بدون استفاده از کابل‌ها غیرقابل تصور خواهد بود. کابل‌ها یکی از اعضای جدا ناشدنی از زندگی امروزی ما هستند که معمولا متوجه حضور آن‌ها نخواهیم شد. استفاده از کابل‌ها در تمامی صنایع و تاسیسات واجب بوده و با کمک آن‌ها می‌توانیم چرخ جامعه را به حرکت در آوریم. انواع مختلفی از کابل‌ها در دنیا وجود دارند که هر کدام خاصیت جداگانه‌ای داشته و در زمینه‌های متفاوتی می‌توانند به ما کمک کنند. یکی از این کابل‌ها، کابل ابزار دقیق نام دارد. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده که کابل‌های ابزار دقیق چه هستند چه کاربردی در صنایع مختلف دارند، می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و به وسیله آن، اطلاعات خود درباره کابل‌های ابزار دقیق را تکمیل کنید.

اگر بخواهیم کابل ابزار دقیق را به شکل ساده و خلاصه توضیح دهیم، باید بگوییم که این کابل‌ها گروهی از کابل‌های کنترلی هستند که قابلیت پردازش سیستم‌های داده مختلف را داشته و می‌توان از آن‌ها در صنایع گوناگون و مختلف، استفاده نمود. این کابل‌ها می‌توانند نیروی برق را به ولتاژهای کوچک‌‎تر تقسیم کرده و به بخش‌های مختلفی ارسال کنند. از این ویژگی می‌توان در صنایع سنگین استفاده‌های مختلف و متفاوتی را برد؛ به همین دلیل است که استفاده از کابل ابزار دقیق مدتی است که در میان افراد رواج داشته و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های تاسیساتی، نمی‌توانند بدون استفاده از این گونه کابل به انجام امورات عادی و همیشگی خود بپردازند.

کابل ابزاردقیق

مشخصات کابل ابزار دقیق

این گونه از کابل‌ها به سبب ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود، از ساختار مخصوصی نیز بهره‌مند هستند. این ساختار می‌تواند بسته به نوع استفاده شما از کابل یا گونه کابلی که انتخاب می‌کنید، متفاوت باشد. اما نکته مهم در اینجا است که ساختار کلی این کابل‌ها در اغلب موارد یکسان بوده و می‌توان از آن‌ها برای شناختن هر چه بهتر کابل ابزار دقیق استفاده کرد. اولین بخش این کابل‌ها نیز درست به مانند دیگر کابل‌ها، روکش آن‌ها است. جنس روکش بر اساس نوع استفاده از کابل تعیین می‌شود. در لایه‌های بعدی ما با عایق و پس از آن هادی کابل مواجه هستیم.

هر چه کیفیت عایق کابل بهتر باشد، کابل شما نیرو را با قدرت بهتر و سرعت بالاتری منتقل خواهد نمود. بسیاری از کابل‎های ابزار دقیق از نوارهای مختلف آلومینیومی و پلی استری نیز بهره‌مند هستند که استفاده از این موارد، سبب کارایی بهتر و کیفیت بالاتر کابل خواهد شد. توجه داشته باشید که این ساختار در اغلب گونه‌های کابل ابزار دقیق یکسان بوده و نوع ماده استفاده شده در کابل است که کیفیت و کارایی دقیق کابل را برای ما مشخص خواهد نمود.

✅ بیشتر بخوانید:   بهترین برند سیم و کابل ایرانی

____________________________________________________________

سیم و کابل کسری، نمایندگی رسمی با کیفیت ترین برندهای سیم و کابل ⚡

____________________________________________________________

کاربرد کابل ابزار دقیق

این که بخواهیم برای این کابل‌ها کاربردهای مشخصی را گفته و به همان کاربردها اکتفا کنیم، امری سخت و تقریبا ناشدنی است. پیشرفت صنایع مختف سبب شده تا کارخانه‌ها بیش از قبل به استفاده از کابل ابزار دقیق نیاز داشته باشند و سعی کنند تا اغلب مشکلات و ناهمواری‌های خود را به وسیله این کابل حل نمایند. از این کابل‌ها می‌توان به عنوان ابزارهایی دقیق برای اندازه‌گیری و کنترل جریان استفاده نمود و همین امر نیز یکی دیگر از دلایل استفاده مردم از کابل ابزار دقیق محسوب می‌شود. یکی از نکات جالب توجه درباره این کابل‌ها این است که از آن‌ها بسته به نوع کابل، می‌توانید در محیط‌های مختلف و گوناگونی همچون زیر خاک، محیط رو باز، فضاهای داخلی یا حتی کانال‌های مخصوص استفاده کنید. برخی از کابل‌های ابزار دقیق می‌توانند در برابر مشکلات فیزیکی مختلف نیز مقاومت به خرج داده و به راحتی دچار مشکلات و صدمات مختلف نشوند.

کابرد کابل ابزار دقیق

برندهای عرضه کننده کابل ابزار دقیق

برندهای مختلف و گوناگونی در زمینه تولید و عرضه ابزارآلات فعالیت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها اقدام به تولید کابل ابزار دقیق نیز کرده و این کابل‌ها را در راسته تولیدات خود قرار می‌دهند. انتخاب بهترین برند همیشه یک دغدغه برای مصرف کنندگان و مشتریان مختلف بوده و روش مناسبی برای انتخاب و معرفی بهترین برند وجود ندارد. شما می‌توانید برندهای معروف و معتبر در زمینه تولید و عرضه کابل ابزار دقیق را پیدا کرده و خرید خود را بر اساس این کالاها برنامه ریزی کنید.

از جمله بهترین برندهای تولید کننده کابل ابزار دقیق می‌توان به برندهای ابهر، یزد و سینا اشاره نمود. انتخاب میان این برندها نیز آسان نبوده و هر برند در تولید نوع خاصی از کابل‌های ابزار دقیق مهارت دارد. بهترین راه برای تشخیص کابل مناسب، این است که از افراد خبره و کارشناس در این زمینه مشاوره گرفته و از کمک آن‌ها نیز استفاده کنیم.

انواع کابل ابزار دقیق

همانگونه که مطلع هستید، انواع بسیار گوناگون و مختلفی از کابل‌های ابزار دقیق در بازار وجود دارد و استفاده از آن‌ها به گونه‌های مختلف و متفاوتی ممکن خواهد بود. قیمت و خواص هر کدام از این کابل‌ها مخصوص خود بوده و شما باید برای انتخاب کابل مناسب، ابتدا نیازهای خود را به شکلی دقیق شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها اقدام به انتخاب یا خرید کابل نمایید. در ادامه به بررسی برخی از انواع کابل ابزار دقیق پرداخته و به کمک یکدیگر، شناخت بیشتری را نسبت به این لوازم پیدا خواهیم کرد.

✅ بیشتر بخوانید:   کابل برق سه فاز

انواع کابل ابزار دقیق

◀ کابل ابزار دقیق با عایق پلی اتیلن (P۱T۱)

برخی از کابل‌های استفاده شده در صنایع مختلف، مجهز به عایق‌های گوناگون هستند. تولید کنندگان با بررسی شرایط محیطی و کاری در مکان‌های مختلف، تصمیم می‌گیرند تا چگونه بهترین نوع عایق را مشخص کرده و بر اساس آن کابلی مناسب با سلیقه و نیاز افراد مختلف تولید نمایند. کابل‌های ابزار دقیق با عایق پلی اتیلن، دارای یک لایه محافظ مکانیکی هستند و می‌توانند در برابر نفوذ مواد هیدروکربنی مانند نفت مقاومت کنند. عمده کاربرد این کابل‌ها در مناطقی است که کابل در معرض مواد نفتی و آلاینده‌های مشابه قرار می‌گیرد؛ مانند پالایشگاه‌ها، تاسیسات نفتی، شرکت‌های تولید کننده مشتقات نفت و غیره.

◀ کابل ابزار دقیق P۱T۲

کابل‌هایی که با کد p۱t۲ نشانه‌گذاری می‌شوند، دارای یک لایه محافظتی مضاعف هستند و می‌توانند در برابر بروز مشکلاتی که به سبب امواج مغناطیسی ایجاد می‌شوند، مقاومت کنند. یک لایه محافظ بر روی این کابل‌ها قرار دارد و این کابل‌ها با توجه به این ساختار می‌توانند در مناطقی که خطر امواج مغناطیسی زیاد است، به درستی فعالیت کرده و به انجام وظایف خود ادامه دهند. جنس هادی این کابل از مس گرما دیده بوده و این فلز به خوبی می‌تواند جریان را با سرعت مناسب، به انتهای مسیر کابل انتقال دهد. جنس آرمور یا زره رویی این کابل‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و جنس آرمور کابل ابزار دقیق p۱t۲ از فولاد گالوانیزه مفتولی است. تمامی این موارد در کنار هم می‌توانند از بروز مشکلات ناشی از امواج الکترومغناطیس جلوگیری کرده و سیستمی سالم را برای ما به ارمغان آورند.

◀ کابل ابزار دقیق P۱T۳

این نوع از کابل‌های ابزار دقیق نیز درست به مانند مدل قبلی از هادی مسی بهره‌مند هستند. نوار چسب استفاده شده در این کابل از جنس پلی استر بوده و نوارهای پلی استر در این کابل مجهز به شماره‌گذاری هستند. این شماره‌گذاری سبب آسان‌تر شدن شناخت کابل شده و جدا بودن آن از سطح آلومینیوم، سبب افزایش مقاومت کابل خواهد شد. موارد استفاده از این کابل مختلف بوده و می‌توان به شیوه‌های مختلف و گوناگونی از این کابل در یک سیستم استفاده کرد؛ اما کاربرد اصلی این کابل‎ها مربوط به محافظت در برابر مواد هیدروکربنی بوده و این کابل‌‎ها می‌توانند به خوبی در برابر نفت و مشتقات آن، مقاومت کنند. لازم به ذکر است که این کابل‌ها از محافظ الکتریکی نیز بهره‌مند هستند و این مسئله، کیفیت کابل را افزایش خواهد داد.

✅ بیشتر بخوانید:   علت استفاده از توپ قرمز روی سیم برق چیست؟

◀ کابل ابزار دقیق P۲T۱

اگر قصد دارید تا کابل ابزار دقیق مناسبی را برای خود خریداری کنید که بتواند در محیطی که از امواج الکترومغناطیس آری است به درستی فعالیت کند، کابل p۲t۱ برای شما کاملا مناسب خواهد بود. این کابل درست به مانند نمونه‌های دیگر خود از مقاومت بسیار خوبی در برابر امواج مغناطیسی برخوردار است و علاوه بر آن، می‌تواند در برابر مشکلات و مسائل فیزیکی نیز به خوبی مقاومت به خرج دهد و از بروز مشکل برای شما، جلوگیری کند.

◀ کابل ابزار دقیق P۲T۲

این کابل تمامی مشخصات کابل‎های قبلی را داشته و علاوه بر آن، از نوار آلومینیومی پلی استر نیز بهره‌مند است. این ویژگی سبب می‎شود تا بروز مشکلاتی مانند اتصالی کردن در این کابل کمرنگ شده و احتمال وقوع چنین حوادثی، برای ما کاهش پیدا کند. این کابل همچنین از روکش بیرونی بسیار مستحکمی بهره‌مند است که این کابل را در برابر مشکلات فیزیکی مقاوم می‌کند.

سخن نهایی

شناخت گونه‌های مختلف کابل ابزار دقیق به ما در داشتن یک سیستم یک دست و سالم کمک خواهد کرد. ما می‌توانیم با استفاده از این دانش، کابل‌های بسیار بهتر و مناسب‌تری را برای خود خریداری کرده و به وسیله آن‌ها، تاسیسات مختلف خود را ایمن سازیم. اگر پس از بررسی گونه‎های مختلف کابل ابزار دقیق و شناخت ویژگی‌ها و خواص آن، همچنان در انتخاب نهایی مشکوک هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ افراد کارشناس در زمینه کابل‌ها و سیم‌های مختلف رفته و نظر این افراد را جویا شوید. انتخاب کابل مناسب مسئله‌ای بسیار مهم بوده و سهل‌انگاری در این زمینه، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد.

پاپ آپ مقالات کسری
باز کردن چت
1
برای دریافت لیست قیمت پیام دهید.
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟